Frisk luft vs Svett luft

Igår tog jag och Hanna vår första löprunda ute, fina 7 km blev det (vi saknade vår kompanjon Erika men hon är en stadsbo och vi är bönder). Det kändes mycket lättare att apringa ute än på löpband och det var så härligt att få springa ute i friska luften istället för att andas in andras svett. Tror jag ska ta mig en löprunda ute idag igen jag blir så mycket piggare och gladare av det. Behövs lite glädje då skolböckerna suger ut livsglädjen ur en, lite som dementorerna i Harry Potter. Det är faktiskt roligare att springa ute tillsammans, känns det inte lika ensamt och då Hanna har lite mer spurt i benen än mig så hjälper hon mig att få upp tempot. Så ta med din vän och gå ut och spring eller ta en prommenad.
Ha en underbar dag
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0