Åter till träning efter sportlovet.

Hej alla träningsnarkomaner och förlåt för vår dåliga uppdatering...

Vi har som sagt haft lov och vi har självklart inte tränat dessa två obloggande veckor! Elin har legat sjuk, Erika har varit i Kap Verde och njutit av solen medan jag frisk som en lärka i Uppsala inte har tränat mycket alls.

Men nu är jag på gång i varje fall! Trots en helg med för mycket vuxensaft och alldeles för lite sömn, sprang jag 1 mil denna måndag. Jag klarade det i ett stadigt gott tempo och gjorde det med vilja! Jag fortsätter faktiskt att peppa er till att ni ska lä'gga en handduk för skärmen som visar tiden och sträckan. Tiden går mycket snabbare och du springer 1 mil på nolltid(okej kanske lite längre än nolltid)

Någonting jag också måste tipNsa om är att inte ta stora/flera klunkar vatten när man springer länge och ska försöka hålla samma tempo. Ni undviker hållen!!! Så ta små klunkar vatten i munnen i fortsättningen...

Mitt träningsschema den här veckan:

Måndag: Springa 1 mil (check )
Tisdag: Springa 2 km x gymträning (ben, mage, rygg)
Onsdag: Springa 4-5 km (lugnt tempo)
Torsdag:Springa 1-2 kilometer x gymträning (ben, mage, rygg, armar, axlar, bröst)
Fredag:Springa 1 km x Intervallträning (→ växla 5 gånger mellan 60 sek maxtempo o sedan medeltempo 30 sek)

Lets go!!! /Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0