Botten is nådd

Det är dålig uppdatering här. Det är dåligt med träningen med. Det är dock ett överflöde av plugg. Jag håller på att förlora förståndet tror jag.
Men jag har en liten sak jag ändå vill säga. Så här kommer dagens åsikts predikan:
Att man har idrott endast i ettan och tvåan är ganska idiotiskt. Det är oftast i den åldern flest personer håller med en idrott men lägger av vid vår ålder för skolan och jobb tar för mycket tid. Dessutom mår man så mycket bättre av att få röra på sig, om det så må vara lite. Skolan borde vara mer uppmuntrande till detta. Därför vill jag ge en liten "Dagens ros" till Idrott i skolan och mig själv som valde Idrott för tjejer som extra val istället för något tungt ämne. Det är super! Vi har redan fått köra ett styrkepass och ett pulspass lite àla Friskis och Svettis style. Sen väntar lite bågskytte och fäktning. Det finns så många olika sätt att träna på. Det är precis det jag vill att skolan ska visa! Nu när jag inte har tid att träna så får jag ändå röra på mig (och rätt tufft är det) två gånger i veckan på skoltid, underbart! Kan ni, så välj idrott mina kära vänner.
Tackar och bugar
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0